Guilin

with Brak komentarzy

Nic dziwnego, że wizerunek okolic Guilin znajduje się na banknocie 20 jenów. Wyjątkowe góry krasowe wyrastające pojedynczo spod ziemi przecięte rzeką Li Jiang tworzą jeden z najbardziej rozpoznawalnych krajobrazów Chin. Niestety obecnie trzeba być szczęściarzem, żeby podziwiać sielskie widoki, nieprzysłonięte chmurą smogu.W Chinach ciężko się czymś zachwycić, więc Guilin stało się jednym z naszych ulubionych miejsc w Państwie Środka.

Chociaż podczas pierwszej wizyty w Guilin zrezygnowałyśmy z wycieczki do pobliskiej wioski Yangshuo, która jest bazą wypadową do eksplorowania gór i turystycznych rejsów po rzece, to samo miasteczko nas nie zawiodło. Wieczorem zobaczyłyśmy Pagody Księżyca i Słońca, które znajdują się nad małym jeziorem Fir w centrum miasta i zyskują dzięki nocnemu oświetleniu. W ciągu dnia spacerowałyśmy nad rzeką Li i z księżycowego mostu podziwiałyśmy wyjątkowo ukształtowane góry.
GuilinGuilin miałyśmy okazję zobaczyć jeszcze dwa razy w czasie naszych przejazdów do Hong Kongu. Zdecydowanie polecamy podróże pociągiem w tym regionie Chin. Przez okno wygodnego, szybkiego pociągu można podziwiać góry, malutkie wioski i pola ryżowe. Ostatni raz dotarłyśmy do Guilin stopując z Hong Kongu, a kierowca tak nas polubił, że postanowił przejechać się z nami do Yangshuo, żebyśmy mogły na własne oczy zobaczyć krajobraz z chińskich banknotów. Pogoda wyjątkowo nam dopisała i między górami odbijały się od wody promienie słońca, a nieliczni turyści wybrali się na wycieczki rowerowe. Podobno właśnie backpackersi sprawili, że w miejscowości tak rozwinęła się turystyka i część mieszkańców mówi po angielsku.
GuilinZarówno Guilin i Yangshuo można zwiedzić w kilka dni, więc jeśli spędzacie czas w dużym mieście w Chinach i potrzebujecie ucieczki albo stopujecie przez prowincję Guangxi, i chcecie zatrzymać się na jakiś czas, to jest to idealne miejsce. Zachwyceni będą też fani pomelo, bo cytrusy z Guilin znane są w całych Chinach i sprzedawane są tutaj na każdym kroku.